Mit tennél, ha tudnád, hogy a világ elindult a végítélet felé? Mit tennél, ha te lehetsz az egyetlen, aki megmenti az emberiség egy részét? Te részt vennél a játékban?
Tarts velünk James Frey nagysikerű könyvének blogturnéján január 15-22. között, és talán közelebb kerülhetsz a megoldáshoz! Olvasd el a blogbejegyzéseket, ismerd meg a 12 vérvonal játékosát, és nyomozd ki, ki az, aki kimaradt a bemutatkozásból! Aki ügyes, részt vehet a sorsoláson, ahol a Libri Kiadó által felajánlott sikerkönyv 3 példányának egyikét nyerhetitek meg!
Tarts velünk James Frey nagysikerű könyvének blogturnéján január 15-22. között, és talán közelebb kerülhetsz a megoldáshoz! Olvasd el a blogbejegyzéseket, ismerd meg a 12 vérvonal játékosát, és nyomozd ki, ki az, aki kimaradt a bemutatkozásból! Aki ügyes, részt vehet a sorsoláson, ahol a Libri Kiadó által felajánlott sikerkönyv 3 példányának egyikét nyerhetitek meg!
Libri, 2014
526 oldal
Goodreads: 3,73
Besorolás: sci-fi, YA
Tizenkét fiatal játékos. Ősi nemzetségek leszármazottai.
Évezredekkel ezelőtt választották ki őket.
Életük minden egyes napján erre a megmérettetésre készültek.
Erősek, kegyetlenek, szépek, kedvesek, hűségesek, okosak, lusták és gyávák. Olyanok, mint mi. Jók és rosszak.
Ők a Föld örökösei, és rájuk vár a feladat, hogy megoldják a rejtélyt, különben mind elbukunk.
A végjátékban egy szabály létezik: hogy nincs szabály.
OLVASD EL A KÖNYVET.
KÖVESD A NYOMOKAT.
OLDD MEG A REJTÉLYT.
A VÉGJÁTÉK ELKEZDŐDÖTT.
Amit a kezedben tartasz, az nem csak egy könyv. Te magad vagy a játékosa, és ha jól teszed a dolgod, akár a győztese is lehetsz. A sorsunk a te kezedben van.
James Frey sikerkönyve több mint negyven országban jelenik meg egy időben, nagyszabású multiplatform játék társul mellé, és filmváltozat is készül belőle!
A könyvet a kezembe vettem, belelapoztam és már akkor teljesen beleszerettem. Tudtam, éreztem, hogy valami izgalmas vár rám és mellesleg persze az 500.000 USD fődíj is izgatta a fantáziámat. Nagyon okosnak éreztem magam, biztosra vettem, hogy secperc alatt megfejtem a rejtvényt, megnyerem a fődíjat és még az se tántorított el, hogy tavaly október óta megy a játék és még senki sem jutott el a nyereményig:).
Azonban a kollégáim, akik meglátták a könyvet, nem voltak ilyen lelkesek. Bár sokan érdeklődni kezdtek, hogy mi is ez a történet, de ahogy elkezdtem mesélni, azonnal lecsitítottak, hogy "ilyen sztorit már sokat olvastunk: kiválasztottak, akik közül egy lehet a győztes? nem ilyen volt az Éhezők viadala és még másik x történet?"
Valahol mondhatnánk azt, hogy igen, ilyen volt. De mégis van különbség. Ez a történet a jelenben játszódik, nem egy disztópikus jövőben, ahol egy kemény diktatúra alatt küzdenek a jelöltek.
Ez egy olyan világban játszódik, ahol Te vagy én élünk, nincsenek külön kiemelve országok, jó vagy rossz kormányok. Itt a játékosok a fontosak és természetesen a JÁTÉK.
A játékosok pedig különbözőbbek már nem is lehetnének, de egy mindben közös. A nyerni akarás, bármi áron. Félelmetes olvasni róluk, hogy a gyakran átlagos külső alatt mennyire kemény, "szuperkatonák" lapulnak. Gyakran csak tágra nyílt szemekkel olvastam arról, hogy ezek a 13 és 19 év közötti fiatalok mennyire kemények és céltudatosak.
Ezenfelül nem korlátozódik csak egy helyre, szigetre, országra, a játék az egész földet behálózza. A főszereplőink a világ minden tájáról érkeznek és korlátok nélkül utaznak kontinensről kontinensre, hogy megtalálják a kulcsokat, a Föld, az Ég és a Nap Kulcsát. Aki győz, annak a vérvonala életben marad, rajtuk kívül azonban mindenki más elpusztul. Ez a tét pedig elég nagy ahhoz, hogy a vérvonalak évszázadokon keresztül erre az egy játékra készüljenek.
Szinte mind a 12 játékos saját szemszöget kap, saját fejezetekkel, melyek nem olyan hosszúak, hogy egy-egy szereplő teljesen magáévá tegye a történetet, viszont épp olyan rövidségűek, hogy nagyon hamar túllegyünk egy-egy fejezeten és azonnal akarjuk olvasni a következőt. Persze vannak szereplők, akik kitűnnek a társaságból és tapasztalatból már rájuk próbáltam jobban odafigyelni. Anno még a Battle Royal olvasásakor - ahol egy teljes busznyi japán gyerek játszott az életéért számomra megjegyezhetetlen japán nevekkel - próbáltam ki azt a módszert, hogy csak 1-2 szereplőre koncentráltam és őket követtem végig. Ez akkor bevált és most is tökéletesen működött:). De ha nem is így csináljátok, biztos lesznek nektek is kedvenceitek - ahogy nekem is voltak -, akikre mindenáron odafigyeltek és izgulhattok értük a könyv végéig, hiszen ez egy kemény és gyilkos játék, James Frey pedig nem fél beleavatkozni a szereplőink sorsába és gyakran ezt olyan véresen teszi, hogy párszor végiggondoltam, hogy ez a történet biztosan YA kategóriába tartozik-e.
A szereplőinket pedig egy-kettő kivételével nehéz beskatulyázni, főleg, ahogy egyre jobban megismerjük őket. A jókról kiderül, hogy bármikor rideg, keménykezű gyilkosokká válhatnak, a rosszaknak pedig minden okuk megvan arra, hogy ilyenek legyenek, pár esetben inkább sajnáltam őket, mint haragudtam rájuk. Az pedig külön tetszett, hogy bár mindegyik fiatal hideg fejjel, teljesen a feladatára koncentrált, de azért itt-ott kitört belőlük a normális ember, érzelmekkel, haraggal, szerelemmel. Persze ezek csak apró fellángolások voltak, csak épp annyira, hogy együtt tudjunk érezni velük, utána ment minden a régiben, az apró szuperkatonák tovább harcoltak a fődíjért és az életükért.
A történet pedig az elejétől kezdve lebilincselően érdekes. Tényleg bejárjuk szinte az összes kontinenset és
hol könnyebb, hol nehezebb nyomokat követve a szereplőkkel együtt próbálunk eljutni a kulcsokhoz. Közben olyan érdekes és különleges helyeket és dolgokat ismerhetünk meg, mint az angliai Stonehenge, a kínai Cseréphadsereg múzeum, a török Göbekli Tepe vagy a Bajan-Kura-Ula-i korongok. Ezek mind-mind olyan rejtélyes helyek, illetve tárgyak, amelyeket mind a napi napig tanulmányoznak a tudósok, próbálnak rájönni, hogy ki, mi készítette őket és mi célból. Itt persze kapunk rájuk választ, ami egy a sok közül és akár lehetne igazság alapja is.
A könyv persze nemcsak egy regény, hanem egy nagy fődíjjal járó játék is egyben és a történet előrehaladtával egyre nagyobb a nyeremény, a harmadik könyv végére már 1,5 millió USD-t lehet nyerni. Az író a fejezetek közé beékel - látszólag teljesen értelmetlenül - rajzokat, ábrákat, dokumentumok másolatait, leírásokat, számokat, és igen, ezek a "nyomok" fontosak azok számára, akik tényleg játszani szeretnének és megnyerni a fődíjat. Sajnos nekem még nem volt arra időm, hogy tényleg belevessem a valódi játékba, de biztosra veszem, hogy előbb-utóbb megteszem, hiszen a tét nagy:) és a játék addig tart, ameddig valaki meg nem fejti, illetve egy fix időpont is ki van jelölve az első könyvhöz, ha nem lenne meg a nyertes: 2016.10.17-e.
Persze azt senki ne gondolja, hogy könnyű a játék, az író keményen megdolgoztat mindenkit azért a nyereményért:).
Szóval olvassátok el a könyvet, mert maga a történet is lebilincselő, egy különleges kemény világba és versenybe vezet be benneteket, ezen felül pedig egy izgalmas játékba is bekapcsolódhattok, ahol VALÓDI kincs a fődíj:).
Én pedig alig várom, hogy legyen egy kis időm és JÁTSZHASSAK!
Borító: Különlegesen szép. Első ránézésre egy aranytömbnek vagy egy gyönyörű doboz desszertnek néz ki. Mindenképpen figyelemfelhívó ezzel az arany színnel. Sokszor még akkor is a kezembe vettem és gyönyörködtem benne, simogattam, amikor nem olvastam.
Évezredekkel ezelőtt választották ki őket.
Életük minden egyes napján erre a megmérettetésre készültek.
Erősek, kegyetlenek, szépek, kedvesek, hűségesek, okosak, lusták és gyávák. Olyanok, mint mi. Jók és rosszak.
Ők a Föld örökösei, és rájuk vár a feladat, hogy megoldják a rejtélyt, különben mind elbukunk.
A végjátékban egy szabály létezik: hogy nincs szabály.
OLVASD EL A KÖNYVET.
KÖVESD A NYOMOKAT.
OLDD MEG A REJTÉLYT.
A VÉGJÁTÉK ELKEZDŐDÖTT.
Amit a kezedben tartasz, az nem csak egy könyv. Te magad vagy a játékosa, és ha jól teszed a dolgod, akár a győztese is lehetsz. A sorsunk a te kezedben van.
James Frey sikerkönyve több mint negyven országban jelenik meg egy időben, nagyszabású multiplatform játék társul mellé, és filmváltozat is készül belőle!
A könyvet a kezembe vettem, belelapoztam és már akkor teljesen beleszerettem. Tudtam, éreztem, hogy valami izgalmas vár rám és mellesleg persze az 500.000 USD fődíj is izgatta a fantáziámat. Nagyon okosnak éreztem magam, biztosra vettem, hogy secperc alatt megfejtem a rejtvényt, megnyerem a fődíjat és még az se tántorított el, hogy tavaly október óta megy a játék és még senki sem jutott el a nyereményig:).
Azonban a kollégáim, akik meglátták a könyvet, nem voltak ilyen lelkesek. Bár sokan érdeklődni kezdtek, hogy mi is ez a történet, de ahogy elkezdtem mesélni, azonnal lecsitítottak, hogy "ilyen sztorit már sokat olvastunk: kiválasztottak, akik közül egy lehet a győztes? nem ilyen volt az Éhezők viadala és még másik x történet?"
Valahol mondhatnánk azt, hogy igen, ilyen volt. De mégis van különbség. Ez a történet a jelenben játszódik, nem egy disztópikus jövőben, ahol egy kemény diktatúra alatt küzdenek a jelöltek.
Ez egy olyan világban játszódik, ahol Te vagy én élünk, nincsenek külön kiemelve országok, jó vagy rossz kormányok. Itt a játékosok a fontosak és természetesen a JÁTÉK.
A játékosok pedig különbözőbbek már nem is lehetnének, de egy mindben közös. A nyerni akarás, bármi áron. Félelmetes olvasni róluk, hogy a gyakran átlagos külső alatt mennyire kemény, "szuperkatonák" lapulnak. Gyakran csak tágra nyílt szemekkel olvastam arról, hogy ezek a 13 és 19 év közötti fiatalok mennyire kemények és céltudatosak.
Ezenfelül nem korlátozódik csak egy helyre, szigetre, országra, a játék az egész földet behálózza. A főszereplőink a világ minden tájáról érkeznek és korlátok nélkül utaznak kontinensről kontinensre, hogy megtalálják a kulcsokat, a Föld, az Ég és a Nap Kulcsát. Aki győz, annak a vérvonala életben marad, rajtuk kívül azonban mindenki más elpusztul. Ez a tét pedig elég nagy ahhoz, hogy a vérvonalak évszázadokon keresztül erre az egy játékra készüljenek.
" - [...] Mi nem vagyunk normálisak, még csak nem is a normálisból származunk! Mi különlegesek vagyunk.
Sarah is tudja, hogy pontosan így van: különlegesek.
Gyilkosok.
Akrobaták.
Rejtvényfejtők.
Kémek."
Szinte mind a 12 játékos saját szemszöget kap, saját fejezetekkel, melyek nem olyan hosszúak, hogy egy-egy szereplő teljesen magáévá tegye a történetet, viszont épp olyan rövidségűek, hogy nagyon hamar túllegyünk egy-egy fejezeten és azonnal akarjuk olvasni a következőt. Persze vannak szereplők, akik kitűnnek a társaságból és tapasztalatból már rájuk próbáltam jobban odafigyelni. Anno még a Battle Royal olvasásakor - ahol egy teljes busznyi japán gyerek játszott az életéért számomra megjegyezhetetlen japán nevekkel - próbáltam ki azt a módszert, hogy csak 1-2 szereplőre koncentráltam és őket követtem végig. Ez akkor bevált és most is tökéletesen működött:). De ha nem is így csináljátok, biztos lesznek nektek is kedvenceitek - ahogy nekem is voltak -, akikre mindenáron odafigyeltek és izgulhattok értük a könyv végéig, hiszen ez egy kemény és gyilkos játék, James Frey pedig nem fél beleavatkozni a szereplőink sorsába és gyakran ezt olyan véresen teszi, hogy párszor végiggondoltam, hogy ez a történet biztosan YA kategóriába tartozik-e.
A szereplőinket pedig egy-kettő kivételével nehéz beskatulyázni, főleg, ahogy egyre jobban megismerjük őket. A jókról kiderül, hogy bármikor rideg, keménykezű gyilkosokká válhatnak, a rosszaknak pedig minden okuk megvan arra, hogy ilyenek legyenek, pár esetben inkább sajnáltam őket, mint haragudtam rájuk. Az pedig külön tetszett, hogy bár mindegyik fiatal hideg fejjel, teljesen a feladatára koncentrált, de azért itt-ott kitört belőlük a normális ember, érzelmekkel, haraggal, szerelemmel. Persze ezek csak apró fellángolások voltak, csak épp annyira, hogy együtt tudjunk érezni velük, utána ment minden a régiben, az apró szuperkatonák tovább harcoltak a fődíjért és az életükért.
A történet pedig az elejétől kezdve lebilincselően érdekes. Tényleg bejárjuk szinte az összes kontinenset és
Baja Kura Ula-i korongok |
A könyv persze nemcsak egy regény, hanem egy nagy fődíjjal járó játék is egyben és a történet előrehaladtával egyre nagyobb a nyeremény, a harmadik könyv végére már 1,5 millió USD-t lehet nyerni. Az író a fejezetek közé beékel - látszólag teljesen értelmetlenül - rajzokat, ábrákat, dokumentumok másolatait, leírásokat, számokat, és igen, ezek a "nyomok" fontosak azok számára, akik tényleg játszani szeretnének és megnyerni a fődíjat. Sajnos nekem még nem volt arra időm, hogy tényleg belevessem a valódi játékba, de biztosra veszem, hogy előbb-utóbb megteszem, hiszen a tét nagy:) és a játék addig tart, ameddig valaki meg nem fejti, illetve egy fix időpont is ki van jelölve az első könyvhöz, ha nem lenne meg a nyertes: 2016.10.17-e.
Persze azt senki ne gondolja, hogy könnyű a játék, az író keményen megdolgoztat mindenkit azért a nyereményért:).
Szóval olvassátok el a könyvet, mert maga a történet is lebilincselő, egy különleges kemény világba és versenybe vezet be benneteket, ezen felül pedig egy izgalmas játékba is bekapcsolódhattok, ahol VALÓDI kincs a fődíj:).
Én pedig alig várom, hogy legyen egy kis időm és JÁTSZHASSAK!
Borító: Különlegesen szép. Első ránézésre egy aranytömbnek vagy egy gyönyörű doboz desszertnek néz ki. Mindenképpen figyelemfelhívó ezzel az arany színnel. Sokszor még akkor is a kezembe vettem és gyönyörködtem benne, simogattam, amikor nem olvastam.
Kedvenc karakter: Sarah, Christopher, Jago, Csijokó
Szárnyalás: A játék. Imádtam. Még-még-még kérek belőle:).
Mélyrepülés: Hogy még nem jöttem rá a megfejtésre:))))).
Érzelmi mérce: Bajtársiasság, barátság, harag, egy csipetnyi szerelem; rengeteg érzelmi húrt megpendít ez a regény.
Értékelés:
Blogturné extra - karakterbemutatás
Csijokó Takeda
Születési hely: Naha, Japán
Neme: nő
Kinézete: sápadt elefántcsont bőre van, a haja a válláig ér, a frufruját tökéletesen egyenesre vágták pont a szemöldöke felett. Vastag ajka mélyvörös. Az arca telt, kerek. Illik a félénk japán lány közismert képéhez, de a tekintete nyílt, magabiztos, határozott.
Kora a játék kezdetekor: 17,89 éves
Vérvonala: mu - a vérvonala több, mint ősi. A második vérvonalból való, ő a 7.947. játékos
A japán játékos.
A külső szemlélődő számára egy kirekesztett magántanuló, profi vitorlázó és navigátor, ügyes kertész, fürge mászó és aki nagyon sokat tud a nyelvekről, szimbólumokról és a szavakról. Néma, írásban kommunikál mindenkivel.
A valóságban azonban egy profi, fegyelmezett gyilkos, aki szinte tökéletesen bánik a vakizasival, a hodzsóval és a surikennel és akit gyerekkora óta képeztek erre a feladatra. Nagyon ügyesen tudja álcázni magát és úgy lopakodik, mint egy árnyék. Nem habozik, ha arról van szó, hogy valakit meg kell ölni, de mindemellett becsületes és képes arra, hogy azokat az embereket, akik segítik őt vagy megkímélik az életét, azokkal szövetséget kössön.
Nyereményjáték
A külső szemlélődő számára egy kirekesztett magántanuló, profi vitorlázó és navigátor, ügyes kertész, fürge mászó és aki nagyon sokat tud a nyelvekről, szimbólumokról és a szavakról. Néma, írásban kommunikál mindenkivel.
A valóságban azonban egy profi, fegyelmezett gyilkos, aki szinte tökéletesen bánik a vakizasival, a hodzsóval és a surikennel és akit gyerekkora óta képeztek erre a feladatra. Nagyon ügyesen tudja álcázni magát és úgy lopakodik, mint egy árnyék. Nem habozik, ha arról van szó, hogy valakit meg kell ölni, de mindemellett becsületes és képes arra, hogy azokat az embereket, akik segítik őt vagy megkímélik az életét, azokkal szövetséget kössön.
Nyereményjáték
A Végjátéknak 12 játékosa van. Ősi nemzetségek leszármazottjai, akiket már születésük előtt erre a sorsra szántak. Minden egyes napjuk arról szól, hogy felkészüljenek a megmérettetésre, a Végjátékra. Vannak köztük fiúk, vannak lányok, fiatalabbak és idősebbek. Mindannyian kemények, harciasak, kegyetlenek - igazi Játékosok.
Te vajon kinek szurkolsz?
A könyv turnéjának 8 állomásán bemutatunk nektek egy-egy játékost, vagyis összesen nyolcat. Négyen azonban kimaradnak az ismertetésből. A feladatotok annyi, hogy kitaláljátok, melyik 4 játékos, melyik 4 vérvonal nem került bemutatásra általunk, és beírjátok őket a rafflecopter doboz megfelelő kérdéséhez.
Te vajon kinek szurkolsz?
A könyv turnéjának 8 állomásán bemutatunk nektek egy-egy játékost, vagyis összesen nyolcat. Négyen azonban kimaradnak az ismertetésből. A feladatotok annyi, hogy kitaláljátok, melyik 4 játékos, melyik 4 vérvonal nem került bemutatásra általunk, és beírjátok őket a rafflecopter doboz megfelelő kérdéséhez.
A helyesen válaszolók közül kisorsoljuk a Libri Kiadó által felajánlott 3 könyvpéldány egyikét!
Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz! Amennyiben a nyertes 72 órán belül nem válaszol a sorsolás után kiküldött értesítő emailre, úgy új nyertest sorsolunk!
Január 15 - Roni Olvas
Január 16 - Kelly Lupi olvas
Január 17 - Always love a Wild
Január 18 - Függővég
Január 19 - Zakkant Olvas
Január 20 - Bibiliotheca Fummie
Január 21 - Deszy Könyvajánlója
Január 22 - Dreamworld
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése